A decolat în 1946 și a aterizat în 1993

Un avion care a decolat în anul 1946 din Rio de Janeiro şi se îndrepta spre Havana (Cuba) a dispărut fără urmă. Autoritățile locale au raportat dispariția misterioasă, iar cazul a fost clasat. Abia în anul 1993, cazul avionului dispărut începe să capete proporții impresionante. Avionul a aterizat pe aeroportul din Havana, iar toată lumea era stupefiată. La bordul aeronavei s-au găsit 36 de schelete umane, cafea caldă, ţigări aprinse marca Old Gold, dispărută cu foarte mulţi ani în urmă, şi ziare, cu data de 21.09.1946, care miroseau a cerneala ca şi cum fuseseră tipărite în acea zi.

Acest caz este unul dintre cele mai mari mistere al aviației din istoria omenirii. Nimeni nu îşi poate explica cum avionul dispărut în anul 1946 a reapărut în anul 1993 şi a reușit să aterizeze pe pista unui aeroport, având la bord doar schelete umane.

Herman Guevara a fost conducătorul unui grup extrem de numeros de cercetători, cărora le-a fost încredințată misiunea de a desluși misterul. Expertul, la rândul sau stupefiat, susține că nu poate să-şi explice ceea ce s-a întâmplat şi cum a fost posibil ca avionul să aterizeze fără niciun membru al echipajului viu la bord.

„Singurul lucru pe care vi-l pot spune este faptul că avionul a decolat în dată de 21 septembrie 1946 de pe aeroportul din Rio de Janeiro şi s dispărut. Peste 47 de ani, acelaşi avion aterizează la destinaţie, şi nimeni nu poate să-şi explice ceea ce s-a întâmplat. Cum poate ateriza un avion având doar schelete la bord, numai Dumnezeu ştie! Cei 36 de pasageri, precum şi echipajul format din patru persoane au decolat după toate regulile.”, declara expertul imediat după ce investigația a luat sfârşit.

Povestea a început în clipa în care un avion cu o inscripție foarte veche, Panair Do Brasil, a apărut din senin şi a început manevrele de aterizare pe o pistă a aeroportului din Havana. Problema fusese ca în timp ce avionul fantoma încerca să aterizeze, un alt avion era angrenat în aceeași operaţie pe aceeași pistă. Mulţumită manevrelor abile ale căpitanului Anthony Bolard în vârstă de 54 de ani, al companiei britanice, s-a putut evita în ultima clipă o ciocnire fatală.

Întrebarea la care au încercat toţi experţii să găsească un răspuns a fost: „Unde a stat avionul atâţia ani?”. Iniţial s-a crezut că aeronava fantomă a intrat într-un gol de timp, cauza pentru care a reușit să revină după atâta timp, dar această chestiune trebuia să păstreze oamenii în viaţă. Însă pasagerii au murit ceea ce i-a împins pe cercetători să creadă că avionul a luat contact cu extratereștrii, care i-au omorât pe oameni. După ce şi-au făcut treaba, au redirijat avionul în locul în care trebuia să aterizeze. Se ştie că extratereştrii pot executa operaţiuni extrem de complexe, datorită tehnologiilor foarte avansate pe care le deţin.

Încă un Lockheed dispărut

Pe 15 martie 1962, un aparat Lockheed cu o vechime de doar cinci ani decola de la o bază americană din California, cu destinaţia Vietnam. La bord erau 96 de pasageri şi 11 membri ai echipajului.
După penultima escală de realimentare, efectuată la Guam, echipajul s-a plâns de defecţiuni minore la sistemul de aprindere a motoarelor unu şi trei. Totuşi, aparatul a primit aviz de continuare a zborului.
La o oră şi jumătate după ce decolase din Guam, turnul de control a pierdut contactul radio cu aparatul de zbor. După alte câteva ore, specialiştii în aviaţie au venit cu varianta unei explozii în aer şi prăbuşirea imediată în Pacific, după cum a consemnat New York Times.
Căutările, la care au participat 48 de avioane şi opt vase, au fost fără rezultat. Cazul din 1962 a rămas până acum un mister şi este unul dintre puţinele în care anchetatorii dezastrelor aeriene nu pot da un verdict, deorece le lipseşte proba principală, şi anume avionul prăbuşit.

Triunghiul Bermudelor

De acest nume, Triunghiul Bermudelor, se leagă multe mistere şi teorii fanteziste, căci în acest punct şi-au pierdut urma, de-a lungul anilor, atât avioane, cât şi vapoare. Este vorba despre o vastă zonă geografică de formă triunghiulară, situată în Oceanul Atlantic; vârfurile „triunghiului” ar fi Bermuda, Florida şi Puerto Rico.

După zeci de ani de la dispariţia unor avioane comerciale în Triunghiul Bermudelor, specialiştii spun că există explicaţii logice pentru aceste incidente, şi anume probleme tehnice sau lipsa combustibilului. Potrivit BBC, cu 60 de ani în urmă, zborurile comerciale de la Londra în Bermude se aflau la început şi erau destul de riscante, căci avioanele zburau la limita capacităţilor. Era necesară o oprire pentru realimentare în Azore, înaintea zborului de 3200 kilometri spre Bermude, care la acea vreme reprezenta cel mai lung zbor comercial fără escală din lume.

Dispăruţi fără urmă

A existat un anumit incident care a pornit şi apoi a întreţinut misterul din jurul Triunghiului Bermudelor – pe 30 ianuarie 1948, avionul BSAA Avro Tudor IV a dispărut de pe radare fără urmă, cu tot cu cei 25 de pasageri şi un echipaj format din şase oameni, care se aflau la bord. Nu au fost găsite niciodată urme ale unui accident, bucăţi de epavă sau cadavre, însă astăzi se consideră că au existat „indicii” privind diferite probleme de funcţionare ale aparatului.

Tot acolo au dispărut fără urmă două avioane ale British South American Airways (BSAA), între 1948 şi 1949, împreună cu peste 51 de persoane. De altfel, BSAA, care opera pe acea rută, avea un record în privinţa problemelor de siguranţă. În trei ani, compania a avut 11 accidente serioase şi a pierdut cinci avioane, cu 73 pasageri şi 22 membri ai echipajului ucişi, mai notează BBC.

În 1945, cinci bombardiere americane plecate într-o misiune de antrenament în regiune au dispărut şi nu au mai fost găsite vreodată. Mai mult, a dispărut şi avionul cu un echipaj de 13 oameni, care fusese trimis în căutarea avioanelor militare.

Parerea ta conteaza