Lintea, leguma soră cu fasolea

Aliment cu multiple beneficii pentru sănătate, lintea asigură nutrienţii de care organismul are nevoie pentru a funcţiona corespunzător. Specialiştii spun că este una dintre cele mai sănătoase surse de proteine.
Prin consumul de linte putem combate anemia şi putem trece cu bine peste momentele de oboseală şi stres. Furnizează o gamă largă de beneficii pentru sănătatea fizică şi psihică. Deşi, încă din Antichitate era recunoscută pentru proprietăţile sale miraculoase, lintea era, suprinzător numită mâncarea săracului. De altfel, despre noii îmbogăţiţi ai vremii se spunea, ironic, că lintea nu mai era pe gustul lor. De-a lungul timpului, lintea a devenit un aliment de bază. Datorită timpului de fierbere redus, lintea este o excelentă alternativă la fasole. Lintea de culoare verde şi cea maro îşi păstrează cel mai bine forma şi proprietăţile în urma fierberii (în 20-30 de minute este gata). Se prepară mult mai uşor decât alte legume cu boabe.

Sursă de antioxidanţi, vitamine şi minerale

“Este bogată atât în fibre solubile, cât mai ales în fibre insolubile. Fibrele solubile normalizează nivelul de colesterol din sânge, iar cele insolubile sunt eficiente în combaterea constipaţiei, prin uşurarea tranzitului intestinal. Este o sursă excelentă de antioxidanţi, fibre, vitamine, minerale şi acizi graşi omega 3 şi omega 6”, explică Denisa Zaharia, medic de familie.

Acidul folic şi magneziul ajută la relaxarea venelor şi arterelor. Totodată, magneziul creşte rezistenţa fizică la efort şi reprezintă o sursă de energie pentru organism. Este recomandată pentru combaterea insomniei şi în tratamentul post-operatoriu. Fosforul joacă un rol vital în menţinerea sănătăăii oaselor şi a dinţilor. Fierul pe care-l conţine lintea este esenţial pentru transportul oxigenului în organism şi pentru formarea globulelor roşii în sânge.

Ideală în curele de slăbire

Lintea este de mare ajutor în curele de slăbire. Are un conţinut caloric mic, iar prin conţinutul de fibre şi proteine oferă o senzaţie de saţietate de lungă durată. Lintea scade riscul de boli cardiovasculare datorită conţinutului de magneziu şi acid folic, care au o contribuţie enormă la starea de sănătate a inimii. Cele mai indicate sortimente de linte pentru alimentaţie sunt lintea verde şi cea roşie, care îşi păstrează cel mai bine forma şi proprietăţile în urma fierberii. Cu un gust fin, asemănător celui de nucă, lintea verde este cea mai răspândită varietate de linte. În schimb, lintea roşie este cel mai rar sortiment.
Consumată în salată, în amestec cu legume bogate în vitamina C, precum roşii, ardei sau broccoli, lintea îşi sporeşte proprietăţile nutritive, iar fierul pe care îl conţine este absorbit mult mai uşor. Extrem de uşor de pregătit este şi supa de linte: lintea se fierbe, împreună cu legumele preferate, ca pentru orice supă, iar spre final, pentru un plus de gust, se poate adăuga puţin chimen sau coriandru.

7 thoughts on “Lintea, leguma soră cu fasolea

  1. O fi lintea benefica, insa eu nu o suport deloc. Fasolea imi place foarte mult. Pentru mine este o diferenta intre linte si fasole.
    Orice, numai linte nu beee
    vise dulci , bineinteles cu mine ca de nu :evil: <3

    1. Dar nu cred ca este vorba de calitate ci doar de sanatate. Eu nu am mancat niciodata Lintea desi si as vrea sa faci odata ca sa imi pot da cu parerea.
      Multumesc pentru videle dulci. Buna dimineata!

    1. Nici eu nu am ancat vreodata insa poza chiar mi-a facut pofta sia bia astept sa-mi vina sotia acasa si sa-mi faca o astfel de mancare.
      Dupa ce voi avea o parere am sa ma pot pronunta mai bine!

Parerea ta conteaza